Vegansk handtvål

 
När jag bestämde mig för att började handla djurvänligt hade jag noll koll på vad som var djurtestat och vart man hittade produkter som inte var djurtestade. Smink var lite lättare att kolla upp eftersom att det skrevs mer om det på hemsidor och i forum men det som jag tyckte var svårast var alla basprodukter. Handtvål, diskmedel, tvättmedel osv... Jag köpte hem duschcreme, jättedyr duschcreme, och använde den som handtvål för att det var det enda jag kunde komma på som var mest likt handtvål och inte djurtestat. Det här var några år sedan. Idag är jag mer påläst och mer djurvänliga alternativ har kommit till butikerna. Det tackar jag för! Det här är nu mera mitt favoritmärke när det kommer till handtvål. Faith in nature hittar du bl.a hos Goodstore eller hos Bodystore och Apotea på nätet <3
 
Vill du kolla upp vilka märken som inte djurtestar kan du gå på Djurens Rätts konsumentguide här.
Apotea - Bodystore - Faith in nature - Good Store - Vegan - Vegansk handtvål - Veganska skönhetsprodukter