Vegan outfit från H&M

 
När jag såg dom här shortsen i H&M-butiken var det verkligen kärlek vid första ögonkastet.
Tycker att dom är så fina!
 
 
Bandagetoppen är också från H&M och är ett av mina bästa köp den här sommaren.
Den passar nästan till allt och jag känner mig alltid lite extra piffig när jag använder den
istället för ett vanligt vitt linne.
 
 
 
 
Många undrar vart jag som vegan köper mina kläder.
Det är faktiskt inte så svårt, jag kan handla kläder nästan överallt.
Den här outifiten är t.ex. från H&M.
 
Det man som vegan undviker är att köpa är produkter som kommer från djur.
Detta gäller både mat, kläder, skor, smink osv...
 
Det jag kollar när jag är ute och shoppar kläder är om plagget är syntetiskt
dvs. inte innehåller animaliska produker som t.ex. ull, skinn, mocka och päls.
 
Här är en länk till ett inlägg jag gjort med tips på hur du kollar om ett material är animaliskt.
 
Här är även en länk till ett inlägg där jag berättar varför jag inte vill använda material som kommer från djur.
 
The best things in life are cruelty-free. :)
 
<3
 
"" Many people wonder where I buy my clothes, because I´m a vegan.
The answer is actually not that hard, I can buy clothes almost everywhere.
For example this outfit is from H&M.
 
What you don´t want to buy as a vegan is products that comes from animals.
 That means food, clothes, shoes, makeup etc etc...
 
What I look for when I buy clothes is that the material synthetic and doesn´t come from animals.
Like wool, leather, mocca and fur.
 
Here is a link to PETAs site on why me and other vegans don´t want to use materials
that comes from animals.
 
 The best things in life are cruelty-free, :) ""
 
 
 
Syntetiska material - Vad använder veganer för kläder - Vegan fashion blog - Vegan lifestyle blog - Vegansk livsstilsblogg - Vegansk modeblogg
Alice Lindström

fin outfit!

Svar: Tack <3 :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Alice

Underbar Outfit!!

Svar: Tack så mycket!! :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Sandra

Så himla snyggt! Älskar toppen!

Svar: Tack! :) Den är en av mina absoluta favoriter.
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Nike

Superfina kläder. Älskar toppen. :)

Svar: Tack så mycket! <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]