Vegomiddag på Enskede Matbod

 
Middag på Enskede Matbod.
Jag fick en vegansk version av restaurangens
vegetariska alternativ, Bakad blomkål med sotade vaxbönor. 
 
 
 Mitt fina matsällskap :)
 
 
 Till efterrätt blev det krusbärssorbet. Älskar krusbär!
 
 
 
 
Förra veckan åt jag middag med min sambo och våra fina vänner vars son jag även är fadder till.
Vi besökte mysiga Enskede Matbod i Gamla Enskede.
 
Jag märker verkligen skillnad nuförtiden när jag äter ute.
Förut (för ett år sedan) var det ganska svårt att beställa en vegansk rätt när jag skulle äta på restaurang 
men nu har restaurangerna levererat nästan varje gång.
 
Vem vet, nästa år kanske jag har två rätter att välja mellan på ställen som tidigare inte haft veganska alternativ
på menyn. Hoppas! :)
 
<3
 
" Last week I had dinner with my boyfriend and our friends and their son, who I´m a godmother to.
We visited Enskede Matbod, which is a very nice and cosy restaurant.
 
I really notice the difference when I visit a restaurant now from when I visited restaurants one year ago
when I turned vegan.
 
Then it was pretty hard getting a vegan dish but now there is almost never a problem.
 
Who knows next year maybe I´ll have two dishes to pick between. :) ""
Mat
Enskede Matbod - Vegomat i Stockholm
a n n i k a

Gott!

Svar: :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]