Höstig Oumphgryta

 
Jag älskar soppor och grytor och får alltid göra storkok så att det ska räcka till andra också,
 för annars äter jag upp allt själv! :D Det här är en höstig Oumphgryta med iMat Fraiche från Oatly.
 
 
 
Soppor och grytor är fantastiska.
Lätta att göra, smakar underbart och går snabbt att koka ihop (om man inte vill göra långkok).
 
Så här gjorde jag den här Oumphgrytan:
 
Jag hackade potatis, morötter och broccoli och kokade upp med en buljongtärning.
 
Samtidigt stekte jag en påse Oumph tillsammans med vitlök, paprikapulver, salt, chilli och hackad gullök.
 
När oumphen började få färg hällde jag över passerad tomat och kokade upp. Sen hällde jag över potatisen och grönsakerna.
 
Om du tycker att det blir för mycket potatis och grönsaker så spara lite som en bas till en ny soppa eller gryta.
 
Njut! :)
 
<3
 
 
Mat
Oumph - Oumphgryta - Vegansk blogg
sandra

gott :)

Svar: :) <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Heléna

Så gott det ser ut! Tack för tipset! Jag älskar soppor och grytor :D Hoppas du har haft en riktigt bra dag! Kramar <3

Svar: Tack så mycket! Jag kan verkligen rekommendera den :) Tack detsamma! Kram <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

moamedalicia.blogg.se

Åh ser helt underbart ut 😍😍