Scandinavian Photo

 
 
 
Djur är min hobby.
 
Ibland får man frågan "Vad är din hobby?".
Det kan vara på en anställningsintervju eller om man minglar på någon fest, eller kanske framförallt när man var yngre.
 
Jag har alltid haft svårt att svara på den frågan, för jag har inte haft någon riktig hobby.
Fram till att jag förstod att djur faktiskt ÄR mig hobby.
 
Jag tycker om att umgås med djur (ja, jag och min katt brukar faktiskt hänga), titta på djurvideos och hjälpa djur.
Bland annat har jag jobbat som volontär på Stockholms Katthem, Djurens Rätt och Djurambulansen Stockholm.
 
Min hobby har ju även utvecklats till den här bloggen eftersom att jag skriver om djur och tipsar om produkter som är djurvänliga.
 
Det jag vill komma fram till är att jag kan djur, djurvänliga produkter och djurvänliga kläder.
Det jag inte kan lika bra är det tekniska som kameror, datorer och design. Ja ni förstår.
Men jag lär mig!
 
Igår blev jag så oootroligt glad när jag var inne på Scandinavian Photo
Min kamera har lagt av (sen några dagar tillbaka) och jag har haft smått PANIK.
 
Killen som hjälpte mig hos Scandinavian photo var en sån otrolig stjärna! 
Han hjälpte mig att få igång kameran med en ny lins och gav mig sen massor med helt underbara tips på hur jag
kan använda min kamera på bästa sätt för att få snygga bilder utan att komplicera det för mycket.
Det märktes verkligen att han kunde foto och kameror och att det var hans hobby.
 
Ibland kan man komma in i en butik och bli lite smått dumförklarad eller så tar dom bara kameran
och skickar vidare den till verkstan men han hjälpte mig direkt och gav mig en lösning på hur jag
kunde gå därifrån med kameran utan att vänta i 3 veckor på att någon skulle undersöka den.
 
Det är jag så otroligt tacksam för det.
Tack, tack, tack till dig som hjälpte mig!
 
Nu blir det förhoppningsvis lite härliga bilder från Mallis.
Om några timmar lyfter planet :D
Kamera - Scandinavian Photo
Sandra

Djur kan ju vara världens bästa hobby! Men åh jag älskar när butiksbiträden är så där hjälpsamma! Jag kan tycka att sociala situationer med okända människor är svårt, så när det händer att folk är trevliga i butiker så blir jag verkligen tacksam! Jag hade verkligen behövt skaffa ett nytt objektiv asså

Svar: Haha ja nu när jag insett det är det verkligen super :D. Jag håller helt med dig <3 Man blir så otroligt glad och tacksam! En stor stjärna till alla hjälpsamma människor därute :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]