Här är den veganska förrätten som passar perfekt till sommarmiddagen

För några veckor sedan åt jag middag på restaurang Público.
Jag beställde en "Plato Vegeteriano del Día" vilket jag gissar betyder ungefär dagens vegetariska tallrik.

Som vegan kan jag tycka att det är jobbigt att inte kunna se vad det finns för veganskt alternativ 
innan jag besöker en restaurang men efter det här besöket kommer Público alltid att ha mitt förtroende.

Idag gjorde jag en förrätt som var inspirerad av den vegetariska tallrik som jag blev serverad.

Det här receptet räcker till två stora förrätter.
Vill du att det ska räcka till fler är det bara att skära tofun i mindre bitar.

Som bas har jag använt ett block med silkestofu som jag skurit på längden.
Det har jag sedan toppat med en sojadressing, hackad salladslök, ruccola, avokado och körsbärstomater.

Dressing:
Fyra msk svampsoja
Fyra msk ljus soja 
En halv pressad citron
En tesked riven ingefära 
Hackad rödchilli (du bestämmer själv hur stark du vill ha din dressing)

Det här blir garanterat en stående förrätt på mina middagar i sommar.

Mat
Público - Silkestofu - Sommarmiddag - Vegansk förrätt - Vegansk mat Stockholm
Angelica Wåhlin

Åh, gud vad gott!

Svar: Det var supergott! Rekommenderas verkligen :)
Sara, 29 år Stockholm [email protected]