Söndagsmys och paketöppning

Jag älskar lata söndagar. Att få sova länge, ta det lugnt och bara vara.
Att den här söndagen även få lägga till paketöppning känns helt underbart.
 
För någon vecka sedan fick jag hem det här fina paketet från The Body Shop (Tack! <3).
Fyllt med härliga veganska skönhetsprodukter. 
 
Innan jag visar vad som fanns i det, låt oss bara titta på det fina omslaget.
"Forever against animal testing", "Go veggie or go home", "Green dreams" och "Love your body".
Yes! Kunde inte sagt det bättre själv. <3
 
Tada! Så många fina saker så jag blev helt chockad.
Och jag blev extra glad över att se kroppssmöret Frosted Plum, deras julspecial,
som jag varit nyfiken på att testa.
 
På något sätt kom det här paketet bort runt jul så jag fick det aldrig
men så fort The Body Shop fick veta det ordnade dom hemleverans.
Snacka om att jag blev glad och kände mig bortskämd!
 
"Frosted Plum Body Butter" och "Shimmer mist" luktar jättegott
och jag önskar att jag hade hade kunnat dela dofter här på bloggen så ni fick testa.
Undrar när teknologin kommer dit?
 
Lyckan över att The Body Shop har så mycket veganskt smink. 
 
Även om allt inte uttryckligen har märkningen "vegan", något de jobbar på,
så finns det massor med produkter som är det.
 
 
Och inga produkter är såklart djurtestade!
 
(Det lurviga är en kattsvans som förföljde min kamera.)
 
Kråkan i mig gjorde glädjehopp när den fick syn på den här Body shimmer puffen.
Glitter gör mig lycklig!
 
Jag som blivit helt besatt av smink sedan min kurs hos The Makeup Store ser verkligen fram emot att testa allt. 
 Så nu ska jag sminka mig och äta djurvänliga fattiga riddare. :)
 
The Body Shop - Veganska fattiga riddare - veganskt smink the body shop
Jessica Högberg

Vilket fint paket!! Hoppas dagen forstsätter lika fint=)

Svar: Ja jag blev superglad! Tack, önskar dig detsamma :)
Sara, 28 år Stockholm [email protected]

Kanye

Fint paket och fin katt :) Grymma Body Shop är som tar fram produkterna. Känns coolt att ett så pass stort företag har fattat grejen med djurvänligt mode. Rock on!!

Svar: Ja jag håller med dig! :) Go djurvänligt mode och skönhet :)
Sara, 28 år Stockholm [email protected]

Nadja

Det har sedan flera år varit totalt olagligt att producera kosmetika testat på djur i EU, så där är inte body shop unik på något sätt. Satsa hellre på ekologiskt smink som faktiskt värnar både om människan,djuren och naturen istället, där ingredienserna inte är skadliga :)
Sökte på vegansk blogg och kom hit, tycker inte det är särskilt veganskt att köpa body shop eftersom deras produkter innehåller skit som skadar våra naturresurser, naturen som är djurens hem.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/totalforbud-mot-djurtestat-smink

Svar: Hej Nadja! Ja det stämmer att det för flera år sedan blev olagligt att sälja djurtestat smink i EU men tyvärr finns det kryphål för företag då produkten får säljas inom EU om djurtester utförts som en följd av lagstiftning i andra länder, t.ex. om produkten säljs i Kina där kinesiska myndigheter låter djurtesta produktprover som företagen måste lämna in. Det är jättetråkigt att det finns sådana kryphål men vad jag vet så säljer The Body Shop säljer inga produkter i Kina och var även det första globala skönhetsmärket som kämpade mot djurtester. Så jag tycker att The Body Shop är unika och veganska och köper gärna deras produkter :).

https://vegobeauty.se/djurtestas-smink-fortfarande/

https://www.thebodyshop.com/sv-se/commitment/against-animal-testing
Sara, 28 år Stockholm [email protected]