Alexandra K

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är jag förälskad i Alexandra Ks väskor och framförallt deras 1.5 Maxi Tote Bag och 1.4 Midi Tote Bag. Väskan på bilden är en 1.4 Almond Midi Tote Bag. Den är något midre än Maximodellen men är ändå inte liten. Alla väskor görs för hand enligt beställning och är unika med ett eget serienummer. 

Alexandra Ks väskor hittar du bl.a i deras webbshop eller på sajter som Avesu och Alltrueist.
Jag skulle bli så lycklig om dom öppnade butik i Sverige eller om t.ex varuhus som Åhléns eller NK tog in dom.
Att få in djurvänliga designerväskor i butik tror jag är jätteviktigt för att människor ska se att det finns fina alternativ till skinnväskor. Något som jag fått höra sedan jag var liten är att skinnväskor har bättre kvalitet och därför är dyrare. Det är inte sant, det finns många djurvänliga väskor med bra kvalitet. Dom är också dyra. Priset sitter inte i skinnet det sitter i designen och materialet och materialet behöver inte vara skinn för att vara bra.
 
Let´s spread the word! :)
 
 
Alexandrak - Alltrueist - Avesu - Cruelty free - Vegan
Eleonora Adriana ♥

Fin!

Svar: Tack! :)
Sara, 26 år Stockholm [email protected]