Så hittar du djurvänligt mode

 
Ni har väl inte missat senaste numret av Vegomagasinet? För gissa vems mode- och skönhetstips ni hittar där? ;D
 
För er som följt mig vet ni kanske att jag gjorde en djurvänlig julklappsspecial i Vegos decembernummer
men nu hittar ni alltså mer mode- och skönhetstips från mig på min trendspaningssida i Vego.
 
Att äta veganskt känns som att det blivit vanligare och vanligare men att mode som kläder och smink 
även kan vara djurvänligt har kanske inte lika många har koll på. Men det är faktiskt lika viktigt.
 
Många djur kommer till skada i modeindustrin men det kan du göra något åt genom att välja djurvänligt.
För det finns maaassor av snygga märken som säljer produkter med bra kvalité.
Så lita inte på dåliga rykten som att animaliska produkter skulle vara bättre och mer hållbara.
 
Här kommer lite tips till er som är intresserade av vart ni hittar djurvänligt mode och vart jag får min inspiration ifrån.
 
 
Mina artiklar handlar om mat då jag är matredaktör där men största fokus i tidningen ligger på djurvänligt mode.
Ni hittar bl.a. snygga modereportage och även speciellt utvalda modeplagg, accessoarer och smink i tidningens webshop.
 
2. The vashion blogg som drivs av Clara som jag träffade förra helgen får jag också mycket inspiration av.
Just nu finns t.ex. massor av snyggt djurvänligt vårmode på hennes blogg som ni inte får missa.
 
4. Skönhetssidan Vegobeauty har jag varit förälskad i sedan den startade. Den är välgjord smart och snygg.
Vegobeauty tipsar om djurvänliga smink samt hud- och hårvårdsprodukter och har flera listor med sammanställningar över vilka produkter från olika märken som är veganska.
För er som letat veganskt smink så vet ni hur tacksamt det är! Att läsa sminkingredienser kan vara bland det tråkigaste som finns.
 
4. Instagram är också en av mina främsta källor till inspiration. Sök på hashtags som #veganfashion och #crueltyfreefashion och jag lovar att du kommer att hitta jättemycket fint.
 
Så nu när ni fått lite tips är det bara ge er ut i den djurvänliga modedjungeln.
 
Have fun! :)
 
 
Djurvänligt mode - Instagram - Matt and Nat - The Vashion Blogg - Vego - Vegobeauty - Vilda Magazine
Heléna

Tack för tipsen fina du <3 Kramar <3

Svar: Varsågod! :D Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]