Djurönäset - spa med bra vegomat

Jag och några tjejkompisar åkte dit för att njuta av deras spa och goda mat.
 
 
Vi kom fram vid tvåtiden på lördagen, lagom till fikat :). 
Den här härliga veganska fikatallriken hade dom gjort bara till mig!
 
Min tjejkompis som bokat helgen hade meddelat att jag var vegan
men det är inte alltid man får såhär bra vegoalternativ.
Så jag var jätteglad!
 
 
Efter fikat gick vi vidare till spaanläggningen för lite bastu och bubbelbad.
Ni får en bild på det här fina pianot istället för spaanläggningen. Kändes inte så passande att fota där ;).
 
Obs! Bubbelpoolen finns inte tillgänglig för alla utan måste bokas. Så glöm inte det om ni ska dit.
Vi hade tyvärr missat det.
 
 
Efter badet var vi utvilade och hungriga så då passade det perfekt med middag!
Till brödet fanns en vegansk spread. Något jag uppskattade väldigt mycket.
Det brukar ofta vara något som restauranger missar eller inte tar sig tiden att ordna. 
 
Tips till alla restaurangägare där ute, veganer älskar smörgåsspread! :)
 
 
Till middag fick jag en härlig risotto och det fanns även förrätt och efterrätt men jag var alldeles för mätt
för att äta något mer än den här.
 
 
I huset som vi bodde i fanns det ett "Andrum".
Jag tyckte det var jättemysigt och hade någon bild av att jag på morgonen skulle ställa kl på 7 och sätta mig där.
Men jag älskar att sova så det hände inte :p.
 
 
Frukost! Mitt favoritmål och höjdpunkt på alla resor.
Det blev mackor med Carlshamns mjölkfria margarin tomatskivor och sallad.
 
 
Sedan fortsatte jag med stekt potatis, svamp och vita bönor i tomatsås.
Älskar english breakfast!
 
Jag frågade även köket om de hade fler vegoalternativ och då fixade dom den här tallriken 
med potatissallad och Vegmebitar
 
Sen fanns det även Planti soyghurt och massor av frukt. <3
 
 
Den här bilden är tagen av en av mina tjejkompisar som var med i helgen.
Tycker att den är så fin.
 
Tack till mina vänner för en underbar helg.
Det här så härligt att kunna hänga tillsammans och bara ta det lugnt och prata om livet.
 
Och tack till Djurönäset som har så bra vegansk mat och härlig anläggning.
Kommer defintivt åka tillbaka!
Djurvänligt spa - Djurönäset - Djurönäset hotell och konferens - Spa - Vegan Stockholm - Vegansk mat värmdö - Veganvänligt spa - Värmdö
Ida

Wow va underbart 😊 Och vilken god veganfika!!

Svar: Det var toppen, så skönt att komma iväg ibland och bara njuta av bra saker :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Så gott de såg ut

Svar: Det var det :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

ISA

OMG på den där fikatallriken <3

Svar: Eller hur! :D <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Moa

Wow, vilken underbar plats och maten ser jätte god ut. ❤

Svar: Det var jättehärligt där :) Vill verkligen åka dit igen. Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg

Åh va härligt! Var på spa i Januari och det var inte superveganvänligt direkt...
Nu blev jag sugen på spa igen <3<3<3<3

Svar: Va synd. Så tråkigt med spa och hotell som är dåliga på vego. Maten är ju så stor del av resan! Kan verkligen rekommendera Djurönäset :) Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]