Syntetiska påskfjädrar och andra djurvänliga påskdekorationer

 Recepten på äggfri majonnäs som jag delade med er igår var det första av flera påskinspirerade inlägg som jag
kommer att göra den närmaste tiden.
 
Runt högtider kan det ibland vara svårt att tänka om och komma på vad det finns för djurvänliga
alternativ till maträtter som lagats och dekorationer som använts.
 
Så därför kommer ni få massor med djurvänliga tips av mig inför påsk! <3
 
Idag vill jag uppmana er att välja bort riktiga fjädrar.
Här kommer istället tips på djurvänliga påskrisdekorationer.
 
(Hos Djurens Rätt kan du läsa mer om varför du ska välja bort riktiga fjädrar.)
 
 
Och först ut är syntetiska fjädrar!
Många har slutat helt med att dekorera inför påsken med fjädrar och däribland flera kommuner.
Men för er som har svårt att ge upp fjädrarna så hittar ni syntetiska alternativ hos Bloomsbury Barn.
 
Tyvärr verkar dom här vara slutsålda men jag har skrivit upp mig på en mejllista för att få info om när
de finns inne på lager igen. Och det kan ni också göra :)
 
När jag går in på deras hemsida har jag svårt att klicka in på fjädrarna och om du har samma problem så 
är ett tips att gå in här och klicka in på respektive länk. 
 
 
 
Ett annat tips som jag hittade och tyckte var jättefint och enkelt var att att knyta färgglada rosetter
i påskriset. (Bilden är lånad från Amelias sida :)
 
 
 
Ett annat alternativ är de här fina pappersdekorationerna från Panduro.
Eller varför inte göra egna? En stor och viktig del av påsken är ju för många att få pyssla :D
 
 
 
Hoppas att ni fått lite inspiration!
Och säg till om det finns något speciellt inför påsken som ni vill ha tips på djurvänliga alternativ till.
 
 
Djurvänlig påskdekoration - Djurvänligt påskpynt - Påskdekoration - Påskpynt - Syntetiska fjädrar - Välj bort riktiga fjädrar
Lillemmish- mode - inspo

såå fint och smart! =)

Svar: Tack! :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Carolin

Men så fint :D

Svar: Tack :D <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg

Letade syntetiska fjädrar för att göra en egen Drömfångare men det fans inte. Blev väldigt förvånad. En som jag pratade med sa att det nog var för billigt med äkta fjädrar för att någon skulle bry sig om att göra fejk och det hade hon säkert rätt i.
Sjukt bra att det kommer syntetiska nu! Världen går i rätt riktning <3

Svar: Har haft samma problem! Så härligt att det börjat tillverkas syntetiska :) Hoppas att du snart hittar fina fjädrar till din drömfångare. Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Heléna

Så många bra tips :D Här skippar vi påskriset helt och dekorerar med små prydnadskycklingar, kaniner och annat som hör påsken till :D (allt i porslin - inga fjädrar här inte) Kramar <3

Svar: Vad fint och mysigt det låter! Prydnadskycklingar och kaniner kan ju vara bland det gulligaste som finns :) Kramar
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Lisa

Vilka superbra tips! Hittade till din sida när jag googlade på veganska påskfjädrar ;))

Svar: Tack! :) Vad kul <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Lisa

Hej igen! Tänkte bara tipsa om att jag hittade syntetiska fjädrar på Åhléns !

Svar: Åh det måste jag kolla! :D Tack för tipset.
Sara, 27 år Stockholm [email protected]