Rädda haven och havssköldpaddorna från plast

Det är nog få som missat problematiken kring plast och hur plast gör stor skada när den hamnar
på ställen där den inte hör hemma.

Lush  är ett av de företag som uppmärksammat den här frågan och jobbar mycket med
att skala bort plastförpackningar från sina produkter.

Den här otroligt söta (och väldoftande) jellybomben "Turtle" från Lush fick jag hem i brevlådan i veckan
och den är en viktig påminnelse om alla de havsskölpaddor som dör till följd av skräp som flyter runt i våra hav.
De misstar bland annat påsar för maneter :´(

Vill du läsa mer om plast så kika in här på Lush hemsida
eller på min fina vän Claras (The vashion blogg) inlägg om plast. <3

Önskar er en fin midsommarhelg!
Lush - Plast - The Vashion Blogg - Vegansk blogg
Brambilla96

Söt sköldpadda :) Så bra att Lush hjälper till å få folk att tänka på det här. Ibland undrar man hur människan tänker.

Svar: Ja <3 <3 Blev så glad när jag fick den! Det är väldigt bra. Hoppas fler människor börjar tänka om. :)
Sara, 29 år Stockholm [email protected]

K..

Spännande och bra blogg du har!

Svar: Tack! :)
Sara, 29 år Stockholm [email protected]

Lisa

Har precis hittat din blogg och älskar innehållet och bilderna, men, jag hade önskat att texten var lite större och luftigare, alltså med ett mellanrum under bilder och ett större och tydligare typsnitt. Men jag kommer fortsätta kolla in här! :)

Svar: Hej! Vad kul att du gillar bloggen och stort tack för din feed back :) Ska se vad jag kan göra. Vad glad jag blir, det hoppas jag att du gör. Vänligen, Sara
Sara, 29 år Stockholm [email protected]