Vegansk ekologisk risotto från IL Fornaio - Ja tack!

Drömmat!
Risotto ligger garanterat på min topptiolista över favoriträtter och det sjuka är att jag inte verkar tröttna på det.
Kan ligga i mina italienska gener... haha

Vanligtvis gör jag egen risotto hemma men så blev jag kontaktad av IL Fornaio och fick chansen att
prova deras veganska och ekologiska risottoblandningar
(smakerna karljohanssvamp och kronärtskocka är animaliefria).
Jag har nu testat båda och wow säger jag bara! 

Till risotton adderar du en matsked olivolja, en deciliter vitt vin, sex till sju deciliter vatten och valfri ost.
Jag använde min favorit "Prosociano" från Violife som smakar som parmesanost.

Om du vill kan du även toppa risotton med något.
Jag hackade upp några ekologiska körsbärstomater, chili och ruccola. 
Mest för att jag älskar färgerna!

Tack IL Fornaio <3
Mat
Ekologisk risotto - Vegansk risotto - Vegansk risotto IL Fornaio - Veganskt middagstips
Clara

Vad roligt med dessa nya produkter och smaker, måste jag prova! Kram

Svar: Visst är det underbart! Älskar mat <3 Rekommenderar den! Kram fina
Sara, 29 år Stockholm [email protected]

Fruitgirl

Mums mums! Risotto är så gott juh 😍

Svar: Visst är det! <3 :D
Sara, 29 år Stockholm [email protected]