Scrambled tofucado

 
 
Som jag saknat saknat äggröra!
Något som många frågar är varför jag som vegan vill äta mat som ser ut och smakar som kött, ägg och mjölk.
Sanningen är att jag tycker om animalisk mat. Inte det faktum att det kommer från djur utan det faktum att det är gott. Jag tycker att det smakar gott men det innebär inte att jag tycker att det är rätt att äta det. Därför äter jag sjukt goda substitut till ägg, kött och mjölk. Mitt senaste substitut heter scrambled tofucado vilket är en tofu och avokadoröra. Perfekt till frukost och brunch. Speciellt på rostad macka. Väldigt lik äggröra!
 
Ingredienserna i min tofucado är:
Tofu
Avokado
Oatly iMat matlagningsgrädde
Örtsalt
Svart salt
 
Smula tofun och rör ihop med avokadon och matlagningsgrädden. Mängd och konsistens bestämmer du själv.
Krydda sedan tofucadon med örtsalt och svart salt. Det svarta saltet är hemligheten i det här receptet eftersom att det luktar och smakar som ägg. Finns att köpa på Good Store.
 
Obs! Var försiktig med det svarta saltet, det räcker att ta ganska lite annars kan smaken lätt bli för mycket.
 
Enjoy ;)
 
 
Mat
Brunch - Vegan