En kiwi om dagen

 
 
 
 
Jag tror verkligen på det gamla citatet att skönhet kommer inifrån och därför försöker jag alltid att börja dagen med c-vitaminer. Gärna kiwi! Supergod och full med vitaminer. Nu är jag inte någon kostexpert men jag har förstått att det är väldigt viktigt att fylla c-vitaminbehovet varje dag eftersom att det gör det lättare för kroppen att ta upp andra näringsämnen. Jag tror att det här är viktigt att tänka på för alla och inte bara för mig som vegan. Vad jag inte visste om kiwi var att det även är bra att använda  kroppen. Jag hittade en text hos Lush som jag tyckte var intressant. Perfekt morgonläsning :)
 
// I really belive in the old saying that beauty is something that comes from within. That's why I always do my best to start the day with some vitamine C. Kiwi is a favorite. It's deliciouse and a real vitamine boost. I'm not an nutritionist but from what I've heard it's important to get your daily dooze of vitamine C because it helps your body to absorb other vitamines and minerals. Something that I think is important for everyone to remember and not just for me as a vegan. What I didn't know about kiwi is that it's also good to use on your body. I found an interesting text on Lush. Perfect morning reading :)
Cruelty free - Kiwi - Lush - Vegan