Vilka kläder är djurvänliga?

Det är tur att internet kan hjälpa mig när jag ställer mig själv den frågan :)
När jag står i en butik så kan jag ännu inte alla djurvänliga material utantill så det är skönt att snabbt kunna kolla upp om ett plagg är djurvänligt. Det här är mina tips.
 
1. Här hittar ni en länk till designerföretaget Edblad där dom listat alla dom vanligaste materialen. Där hittar man kort och bra information. (Märket i sig är inte veganskt)
 
2. PETAs "How To Wear Vegan" är också superbra. Där skriver dom om vilka material som brukar finnas i olika produkter samt vilka djurvänliga alternativ det finns. 
 
3. Testa att googla materialet som du vill kolla upp, t. ex. "Polyester Vegan", då kommer ofta länkar upp som ger information om ifall t.ex. Polyester är djurvänligt.
 
Här kommer en lista på material som är veganska:
 
Polyester
Rayon
Viskos /Viscose
Modal
Linne/Linen
Bomull/Cotton
Nylon
 
 
 
 
Bomull - Linne - Modal - Nylon - Polyester - Rayon - Vegan - Viskos