Nyx

 
 
 
 
 
 
Inget ont som inte för något gott med sig. Att börja leta nytt smink var något jag bävade lite inför med tanke på att det tagit några år och även kostat en del att hitta det smink jag använt de senaste åren. Men det är riktigt kul att testa nytt! Har till och med hittat saker som passar mig bättre än de jag använt tidigare. En av dessa är Nyx Concealer Wand. Nyx produkter är inte djurtestade men alla är inte veganska. Hittade dock deras Concealer Wand bland PETAs veganska favoriter och numera är den även en av mina. 
 
 
 
Cruelty free - Nyx - Peta - Vegan
Sophia

Hur ligger make up store till? Vad valde du och ta bort och vad fanns det i?

Svar: Jag använde mest Make up store förut och det var dom produkterna jag valde att byta ut eftersom att jag inte hittade dom på listor över företag som inte djurtestar varken hos PETA eller Djurens Rätt. Jag har fått informationen i butik att dom inte djurtestar men jag skulle vilja ha ett skriftligt intyg på det. Sen har jag även gått över till veganskt smink och jag känner att det är lättare att köpa produkter som är veganmärkta eftersom jag ännu inte är helt hemma på alla ingredienser som kommer från djur. Några ingredienser du ska undvika om du vill handla veganskt är lanolin, bivax och carmine. :)
Sara, 26 år Stockholm [email protected]