Hur du får veganmat på ett flygplan

 
Nu är jag framme i New York och än sålänge har jag klarat tidsomställningen bra!
 
Resan hit gick bra med undantag för att dom inte hade någon mat till mig på planet :( Trots att min tjejkompis som bokade min biljett angett att jag är vegan... 
 
Anledningen till att informationen inte nått fram hela vägen, enligt en av flygvärdinnorna hos SAS, var att vi bokat via en annan hemsidan och inte direkt på SAS hemsida...?
 
Min mat på niotimmarsflighten.
 
Sallad.
 
 
Och frukt.
 
 
Tur att jag var väl förberedd, som ni såg i mitt förra inlägg ;).
 
En tjej som satt i närheten av oss och som hörde vår diskussion visade sig också vara vegan.
Hon hade fått sin mat och anledningen var att hon ringt ett speciellt nummer.
 
Här är det! <3
0770727727
 
Så ring det om ni ska resa med SAS och vill ha vegomat.
 Jag har inte testat det själv ännu så jag vet inte vart det går men jag ska hålla hårt i det.
 
Flygvärdinnan sa att det skulle funka om jag bokade i appen också men vågar inte lita på det ;P.
 
 
New York - SAS - SAS vegan
moamedalicia.blogg.se

Vad trist att du ej fick vegan mat. Vad snällt av henne och ge dig ett vegonummer. Hoppas det funkar :) kram fina

Svar: Ja det var jättegulligt av henne <3 Skönt att jag var förberedd :D. Kramar
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Heléna

Men så dåligt!!!! Klart att de skulle ha haft koll på vad du skulle ha för mat när du speciellt har sagt till om annan kost - så lätt att skylla på att någon annan har varit orsak till missen :( Tur du fick något i magen i alla fall och håll hårt i telefonnumret till nästa flygresa <3 Kram

Svar: Det kändes verkligen trist men bra att jag ändå var förberedd med god mat. Vi orkade inte äta upp allt så vi bjöd passagerarna runt omkring oss på vegomuffins och kakor också :D. Det ska jag! Kramar fina
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Anita

Trist..!!

Svar: Ja :(
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Sandra

Va kul att du är framme! Va konstigt att de försökte skylla ifrån sig angående matgrejen! Dåligt ju. Hoppas att det funkar om du ringer numret. Ska du prova innan hemflyget?

Svar: Jättetråkigt! Jag ringde och vegankostbokningen hade inte gått igenom för hemresan heller så dom skulle lägga in det. Det här numret är fantastiskt! <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]