NYC Baby

Hej allihop! Nu drar jag till New York :D
Blir första gången för mig i USA och det ska bli så kul!
Har redan spanat in några härliga vegorestauranger och butiker ;).
Kommer även ta med mig senaste numret av Vego där det finns en härlig NYC guide.
 
Innan resor finns det några saker som jag alltid ordnar:
1. Mat (kan vara svårt ibland att hitta vegomat på resande fot)
 
2. Jag flyger alltid i stödstrumpor haha. Jätteskönt! Och bra för benen har jag hört.
 
3. Städar hemma. Alltid härligt att komma hem till ett städat och fint hem.
 
4. Kollar vegorestauranger i den staden jag ska till. Exempelvis på Happy Cow.
 
5. Fyller massor med småflaskor med Lushprodukter jag inte klarar mig utan.
 
6. Jag reser nästan alltid i träningstights och en stor härlig tröja. Det ska vara bekvämt att sova på planet ;).
 
 
Här är alla godsaker som jag lagat till flygresan (vi är 5 tjejer som ska dela :)
 
Recepten kommer från boken Vego hela dagen.
Jag tycker jättemycket om den!
 
Recepten är anpassade till ungdomar och därför väldigt enkla att laga. Perfekt för mig!
 
 
 Havrekakor med nötter och tranbär. Mums!
Bytte ut russin i receptet mot tranbär.
 
 
 Rawfood morotsbollar. Smakar som morotskaka!
 
 
 Frukostmuffins med blåbär <3
Älskar namnet frukostmuffins!
 
 
 
 
Ha en fin dag allihop!!
 
Mattias Kristiansson - New York - Vegansk blogg - Vego hela dagen - Vegomat till resa