Vad äter veganer på julafton?

Imorgon är det Julafton! Jippi :D
Som vi längtat va?
 
Det är en hel del stök inför denna stora dag med matlagning, pynt och julklappsshopping.
 
I år känner jag mig dock väldigt bortskämd då en av mina julklappar från min mamma är massor med hemlagad vegansk julmat!
 
Kunde inte varit lyckligare <3 <3 <3 
 
 
Imorgon kommer vi vara hemma hos mig och Hans och fira och då betyder det jättemycket att kunna bjuda på ett stort djurvänligt julbord med massor av god mat.
Och god mat blir det alltid när mamma lagar den :).
 
 Här är några av alla godsaker som hon har gjort.
Olika inlagda auberginesillar, havrepastej och rödbetssallad.
 
 
Jag köpte även en vegoskinka och vegoprinskorvar från Goodstore som vi kommer att servera.
 
Skinkan ska jag glasera ikväll så ni får se hur den blir imorgon ;)
 
Mat
Djurvänlig jul - Goodstore - Julmat - Vegojul
sandra

bra inlägg!

Svar: Tack :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]