Hur du får en avokado ätmogen på bara 20 minuter!

Jag har sett ett videoklipp som verkligen förändrat mitt liv. 
Den visade hur man får en omogen avokado ätmogen på bara 20 minuter!
 
Nu låter det kanske jättefjantigt att detta förändrat mitt liv men som vegan är avokado är en stor del av mitt liv :D.
 
Metoden är väldigt enkel!
 
Steg 1. Rulla in avokadon i aluminiumfolie. Lägg den sedan i ugnen på 200 grader i ca 10 minuter.
 
Steg 2. Ta ut foliepaketet och lägg det i kyskåpet i 10 minuter.
 
Steg 3. Avokadon är klar att äta!
 
Varsågoda, ni kan tacka mig senare! ;D
 
<3
 
"" I've seen a video that changed my life.
It showed how you ripen an avocado in just 20 minutes!
 
It might sound strange that a video like that can change my life, but as a vegan avocados are a big part of my life :D.
 
The method is very easy!
 
Step 1. Put the avocado in foil and place it in the oven on 200 degrees for 10 minutes.
 
Step 2. Take ot the foil package and put it in the fridge for 10 minutes.
 
3. The avocado is ready to eat!
 
You´re welcome ;D
 
 
 
Från stenhård till ätmogen både snabbt och enkelt.
 
 
 Kanske inte den snyggaste avokadon i stan men definitivt en av dom godaste :).
 
 
 Tada!
 
Mat
Avocado - Avokado - How to ripe a avocado - Hur man gör en avokado ätmogen
Sandra

VA??!! Jag hade ingen aning om att detta gick att göra!! Haha mind = blown <--helt seriös!

Svar: Visst är det helt fantastiskt! Chocken när jag testade och det faktiskt funkade :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Netti Starby

Vilket bra tips och jag tackar dig redan nu :-D Kram

Svar: Haha tack!! <3 Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Elin

Vad smart! Jag har altid behövt vänta i typ en vecka för att få äta avokadon! Grymt bra!

Svar: Visst är det!! Blev så lycklig när jag testade och det faktiskt funkade :D Hoppas att du får nytta av tipset :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Hanna

Vilken smart grej!

Svar: Visst är det :D <3 Tack
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Tokyoyo

What?! Vilken grej! Måste prova detta nästa gång det är panik och avokadon inte mognat än. ^__^)

Svar: Ja gör det! :) Ett tips är även att fynda hårda avokados som ofta säljs ut billigt ;)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

deckre.blogg.se

ÅHH detta MÅSTE jag pröva!! Hatar omogen avokado

Svar: Gör det! Det är det bra tillfälle att fynda avokados också. När dom är hårda brukar dom vara billigare ;)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]