Veganska saffransvåfflor

Det här hände imorse. Saffransvåfflor toppade med mandelmassa, sojagrädde och mandelflagor.
 
 
Det smakade som en blandning mellan saffransbullar och våfflor och jag kan med lätthet säga att det här är bland det godaste jag gjort.
 
 
Jag utgick ifrån ett grundrecept på veganska våfflor som jag brukar använda och la sedan till en påse saffran (0,5 g) och 1 tsk socker.
 
Ett jättebra recept om du t.ex. vill fixa en julig brunch eller våffelfrukost! 
 
<3
 
You have to try this delicious recipe on saffron waffles. Perfect for a Christmas breakfast or brunch.
 
Recipe on saffron waffles, 6 portions:
 
1 cup flour 
1/2 teaspoon salt
1 tablespoon sugar
1 teaspoon baking soda 
0,5 g saffron 
1 cup oat milk
50 g milk free butter
 
Do like this:
Mix the dry ingredients in a bowl and add half of the oat milk.
 
When the mixture is smooth add the rest of the oat milk and the melted milk free butter.
 
Heat the waffle iron and brush it with some milk free butter and your ready to bake the waffles.
 
When the waffles are ready, eat them with almond paste and whipped soy cream.
 
Enjoy!
 
 
 
 
Mat
Saffransvåfflor - Vegansk blogg - Veganska saffransvåfflor - Veganska våfflor
MATILDA

vad gott :D

Svar: Ja det blev supergott :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Netti Starby

Saffransvåfflor måste jag testa på :-D Kramis

Svar: Ja gör det! :) Det var jättegott. Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Nathalie

låter ju jättegott?? har aldrig hört om detta dock, måste testa!!

Svar: Det blev lite improviserat :D Jag hittade en påse med saffran när jag skulle göra våfflor. Rekommenderas starkt!
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Heléna

Visst är det gott med saffransvåfflor!!! Det gör jag också här hemma ibland :D Hoppas du får en riktigt härlig fortsättning på helgen :D Kramar <3

Svar: Vad kul! Jag har aldrig testat det förut men det är ju supergott :). Hoppas att du går en fin vecka! Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Linnea

Gott! :)

Svar: :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Amanda Jona [SPONTAN]

Okej, detta måste jag ju bara prova!

Svar: Ja gör det! :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Tilda Barkselius

Men guuuud så gott!!

Svar: :D <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

♫♪ sandra

men gott!

Svar: Ja :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Ellen

Åh såå gott!

Svar: Ja det var det verkligen :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]