Fredagsfika med The naked cake

Idag blev det fredagsfika hos Kaffeverket. Ett mysigt matcafé vid St Eriksplan i Stockholm.
Det var inte riktigt tillfälle att sitta på uteserveringen men det ser jag fram emot att göra en annan dag.
 
 
Jag fikade med Oksana som driver bakbloggen The Naked Cake och instagramkontot @the_naked_cake_prjct.
 En superhärlig och inspirerande person som jag haft nöjet att följa ett tag men som det var kul att nu även få träffa.
 
Vi pratade om vego och om hur fler väljer att äta växtbaserad mat.
Jag äter veganskt för djuren men hon valde från början bort animaliska produkter av hälsoskäl och för miljön vilket jag tycker är väldigt spännande att lära mig mer om.
 
 
 Oksanas blogg är inriktad på goda och nyttiga rawfoodbakverk och hon hade med sig den här söta lådan till mig, full med godsaker. Så gulligt av henne!
 
Kommer bilder senare på vad som gömde sig i den ;).
 
Hoppas att ni får en härlig kväll!
Vegofika