Mjölkfri glass i stora lass

 
Nu är det vår och oavsett och solen skiner så är det glassäsong för mig! :D.
 
Speciellt idag då jag sitter hemma och pluggar inför ett matteprov som jag har imorgon.
Glass och chokladrån är alltid en extra bra idé då ;).
 
Min favoritglass för tillfället är Oatlys havreglass med jordgubbssmak men sen tycker jag jättemycket
 
Vill ni ha tips på veganska glassar så hittade jag en artikel hos Vego Box där dom listar veganska glassar.
 
Jag fick förresten en fråga på jobbet om varför veganer inte äter mejeriprodukter (mjölk, ost osv).
Tänkte svara på den här också då det kanske är några av er som undrar.
 
Varför veganer inte dricker mjölk är inte en så konstig
fråga egentligen med tanke på att de flesta inte vet så mycket om mjölkindustrin. Jag själv visste knappt någonting fören jag blev vegan.
 
Jag äter inte mejeriprodukter eftersom att mjölken som korna producerar egentligen ska gå till deras kalvar.
När kalvarna föds så separeras de från sin mamma och mjölken som kon producerar går istället till oss människor, vilket inte känns rätt för mig.
Är det en tjurkalv som föds så slaktas de i flesta fall inom några dagar eftersom att de aldrig kommer producera mjölk. 
 
Dessutom skulle jag aldrig dricka bröstmjölk nu när jag är vuxen så då vill jag inte dricka komjölk heller.
Det är ju samma sak fast det kommer från en ko :).
 
Här finns information om du är nyfiken och vill läsa mer om kor, mjök och tjurar.
Det är inga läskiga bilder utan bara text.
 
Hoppas att ni får en fin torsdag!
<3
Vegansk glass
Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Så gott

Svar: Helt klart min favorit! :D
Sara, 28 år Stockholm [email protected]