Terrordådet i Stockholm

 
Det händer hela tiden hemska saker runt om i världen och människor dör varje dag pågrund av krig och ondska.
I min blogg har jag valt att fokusera på djur och veganism men idag gör jag ett undantag.
 
Jag som person är väldigt känslig för all onska och att se eller läsa om en individ, både djur och människa,
som har det dåligt eller som råkat ut för något gör mig väldigt illa berörd. 
 
Händelsen i fredags när en lastbil körde på människor på Drottninggatan var lika hemsk
som alla andra fruktansvärda terrordåd men det hände i min hemstad bara fem minuter ifrån mig
och endast några meter ifrån flera av mina närmaste vänner. 
 
Det är därför svårt för mig att dela ett inläg idag om en god maträtt eller ett par snygga byxor.
Men samtidigt vet jag att livet måste fortsätta som förut och att vi inte får låta terrorismen vinna.
 
Att se bilder från kärleksmanifestationen på Sergels torg igår ger mig hopp.
Vi är fler goda än onda och vi står starka tillsammans.
 
Mina tankar går ut till offren och deras anhöriga och till alla andra människor som drabbas av ondska i världen.
 
<3
 
Ida

Såå hemsk det som hänt!

Svar: Ja :( <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Heléna

Det är verkligen både hemskt och ofattbart :( Mitt i allt elände är det ändå fint att se hur mycket människor verkligen månar om varandra och ställer upp på främmande människor när något sådant här hemskt händer <3 Kramar fina du <3

Svar: Ja det är verkligen fint att se hur så många står tillsammans <3 Kramar
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Netti Starby

Det är verkligen fruktansvärt det som har hänt och allt känns så overkligt! <3 Kramis

Svar: Verkligen :(. Så skönt att veta att det finns så många bra människor också <3 Vi är fler! Kramar
Sara, 27 år Stockholm [email protected]