Be kind to every kind

 
Hej fina ni.
Trots att jag inte skrivit på ett tag ser jag att ni fortfarande går in på min blogg och det gör mig jätteglad.

Min blogg handlar som ni vet om min kärlek till djur och min vilja att inspirera till en djurvänlig livsstil
men idag kommer jag gå lite off topic.
 
I våras började jag tappa minnet, var konstant trött och kände inte riktigt igen mig själv.
Det hände mycket i mitt liv just då och jag hade ständigt nya projekt pågång.

Att göra fler saker än jag klarade av eller orkade med, oavsett om de var roliga eller jobbiga,
slet på mig och blev tillslut för mycket.
I slutet av maj blev jag sjukskriven för utmattningssymtom.
 
När jag blev sjukskriven satte jag allt på paus.
Jag lyckades slutföra mina sista projekt inför sommaren och gick sedan in i någon form av dvala.
Inget jobb, inga studier, inga blogginlägg, inga instagraminlägg och inget socialt liv.

Att vara sjukskriven var hemskt och jag var livrädd att jag skulle vara en zombie resten av livet.

Jag vågade inte riktigt berätta hur jag mådde eller att jag var sjukskriven med rädsla
för att aldrig bli tillfrågad om att göra nya projekt i framtiden. Än idag är det många som inte vet om det här.

Jag vet att utmattningssymtom och utbrändhet är något som är väldigt vanligt i dagens samhälle
och att jag inte är ensam om att ha drabbats.
 
Nu vet jag också att det är något som jag inte behöver skämmas för.
För trots att jag aldrig sett ner på någon annan som varit utbränd så såg jag ändå ner på mig själv.
 
Efter flera månaders succesivt arbete är jag tillbaka 100% på mitt jobb, jag skriver artiklar igen
och jag är hyffsat aktiv socialt och på instagram.

Varje dag handlar om att hitta balans och bromsa mig själv så att jag inte hamnar där jag var för några
månader sedan.
 
Jag har lärt mig jättemycket de här månaderna och mina viktigaste lärdomar är de här:
- Jag behöver inte vara perfekt.
- Allt jag gör behöver inte vara perfekt.
- Det är ok att be och hjälp.
- Det är ok att säga nej.
 
Så med mindre krav på mig själv och med en mer sund livsstil
kommer jag fortsätta jobba för djuren och för att inspirera andra till en djurvänlig livsstil. 
 
Så "Be kind to every kind" och var även snäll mot dig själv.
 
<3

Glad tredje advent!
 
Anonym

Vad skönt att du är tillbaks. Tänker på hur vanligt det är att hamna där och hur nära jag själv varit många gånger. Dina lärdomar skulle fungerar utmärkt som nyårslöften 2018 för många tror jag. Ha en riktigt fin, skön jul och ett underbart nytt år. Kram

Svar: Vad tråkigt att höra att du också varit nära att hamna där men skönt att du inte gjort det och att du känner igen varningssignalerna. Ja när du säger det är det nog bra nyårslöften :). Jag önskar dig detsamma och ta hand om dig! <3 Kramar
Sara, 28 år Stockholm [email protected]

Charlotte

❤️❤️❤️❤️

Svar: <3 <3 <3 <3
Sara, 28 år Stockholm [email protected]

Hasingio

❤️

Svar: <3
Sara, 28 år Stockholm [email protected]