Citykonditoriet - Veganska bakverk

 
När livet ger dig fredag, ett veganskt mintchoklad- och hallontryffelbakverk från Citykonditoriet,
Sverigepremiär av Vaiana och INTERNET hemma igen! <3 <3 <3
 
 
Får jag bara säga WOW! Hur fin är inte den här bakelsen?
Låt mig berätta om smakerna ;)... choklad, mintchoklad, någon slags mjölkfri smörkräm(?) och hallontryffel.
 
 
Yes, I love you cakeilicious!
 
 
Om ni undrar vart den här kommer ifrån så är det Citykonditoriet i Stockholm.
Det ligger väldigt nära skolan där jag pluggar matte just nu så jag passade på att gå förbi och köpa två bitar
härom dagen för att fira Hans som fått en ny tjänst på jobbet. :)
 
Den dagen var jag dock för mätt för att äta min bit (hade ätit vegansk kanelbullekladdkaka!).
Men det är jag inte så ledsen för nu :D
 
Ikväll ska jag se Vaiana (Moana på engelska) som har Sverigepremiär! Har längtat såå mycket efter den.
Jag brukar lyssna på Disneylåtar när jag jobbar och genom den spelistan upptäckte jag 
filmmusiken från Vaiana som är så härlig.
 
Ett utdrag från låten "Where you are":
 
" You may hear a voice inside
And if the voice starts to whisper
To follow the farthest star
Moana, that voice inside
Is who you are"
 
Tänkvärt :)
Citykonditoriet - Vaiana - Vegan Stockholm - Vegansk livsstillsblogg - Veganska bakverk i STockholm - Vegoblogg
Netti Starby

Men oj vad gott det ser ut då! :-D Kramis

Svar: Den var supergod :) Smakade After eight <3 Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Iza Palm

Bara vattnas i munnen.. Den där såg ju riktigt mumsig ut!!

Svar: :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

sandra

men mums!

Svar: Väldigt mumsig :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Heléna

Ser underbart gott ut!!! Har faktiskt inte förstått varför inte alla bakverk kan vara veganska - finns ju egentligen ingen som helst anledning att använda mjölkprodukter vid bakning eller beredning av bakelser! Så många som faktiskt inte bara har ett aktivt val att vara vegan utan så många som faktiskt inte tål vare sig mjölkprotein eller laktosen! Jag blir alltid lika glad när jag ser att det blir fler och fler konditorier som har insett att det går att fixa till bakverken utan mjölk :D Kram fina Sara och ha en underbar helg :D <3

Svar: Nej jag tycker också det är konstigt :(. Innan jag blev vegan trodde jag att det var så för att det kanske inte gick att baka utan ägg och mjölk men nu när jag vet att det går och blir lika gott så är det en gåta för mig. Jag tänker också på alla allergiker. Måste vara jättejobbigt. Tack detsamma fina du <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Celine

Det där såg otroligt gott ut!

Svar: Det var supergott :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Eleonora Adriana ♥

OMG vad gott det ser ut!

Svar: Den var magisk!! :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]