Söndagsmiddag - Vegansk brunsås

 
Tips på veckans söndagsmiddag!
Vegobollar från Anamma med brunsås och stekt ris.
Det är min favoritbrunsås och receptet kommer från Vegokoll.
 
 
 Ris och vegobollar kanske inte är en supervanlig kombi men den är riktigt god och går snabbt att laga.
Det är bra när all min tid i stort sett går åt till att räkna matte :P.
 
Jag kommer ihåg hur min mamma berättade om hur min
farmor (eller om det var gammelfarmor) stod i köket varje  söndagen, hela dagen (!), för att förbereda en riktigt härlig middag.
 
Det låter så härligt att ha en sån tradition med en ordentlig
söndagsmiddag varje vecka. <3 
 
Ska försöka införa det när min mattekurs är slut ;).
Mat
Anamma - Lättlagad vegomat - Söndagsmiddag - Vegansk blogg - Vegobollar - Vegokoll
Kattis

Så riktigt gott ut måste jag säga! Tycker det är rätt mysigt att laga mat så ordentlig söndagsmiddag lät inte fel!☺

Svar: Tack :) Vad härligt!
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Tilda Barkselius

Gud så gott det där såg ut! Ska se till att kika på den där brunsåsen också!

Svar: Tack :D Gör det, den är jättegod <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Heléna

Så gott! Riktigt mysigt med söndagsmiddag som tradition :D Vi åt alltid söndagsmiddag hemma hos mormor under hela min uppväxt <3 Kramar fina du <3

Svar: Vad mysigt! Härligt med sånna minnen :) kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Moa

Altså wow, blir helt tagen det ser helt underbart ut 😳❤

Svar: Tack fina! 😘❤️
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

MartinaOlsson

sv; Nej det gör inte jag heller, tar någon promenad då och då när jag känner för det men inte mer än så typ. Men det räcker för mig :)

sandra

gott!

Svar: :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Såg väldigt gott ut :)

Svar: Tack :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]