Söndagsmiddag

 
Här kommer lite mattips inför söndagsmiddagen.
Söndagen är dagen då jag laddar upp inför en ny vecka med nya utmaningar.
Då är det viktigt att ha bra och god mat i magen :).
 
 
Kokt broccoli som jag sedan stekt i rapsolja med flingsalt och chilliflingor.
Passar perfekt som tilltugg till middagen men även som kvällssnacks framför tv:n.
 
 
Råstekt potatis. Finns det något godare?
Jag skurit rå potatis i smala bitar som jag sedan stekt på låg värme i en stekpanna med rapsolja.
När potatisen börjat mjukna har jag höjt värmen för att få en fin gyllenbrun yta.
 
 
Mina nya favoritvegobollar! Falafelbollar med spenat från Hälsans kök <3
Till dom och potatisen har jag gjort hemmagjord vegospread.
Receptet hittar ni här.
 
Såhär ser förpackningen ut om ni letar efter falafelbollarna i butik.
Här kan ni läsa mer om ingredienserna.
 
Ha en fin kväll!
Mat
Falafel spenat - Hälsans kök - Lättlagad vegomat - Vegansk smörgåsspread - Vegomat
Heléna

Så gott det ser ut :D Hoppas du har haft en riktigt härlig helg fina Sara :D Kram <3

Svar: Tack! Hoppas detsamma fina Heléna! Kramar
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Tilda Barkselius

Men gud så gott!

Svar: Ja det var härlig söndagsmiddag! Råstekt potatis är såå gott :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Joline

Såå gott!✨

Svar: :D 😋💚
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Netti Starby

Det ser riktigt gott ut! :-D Kramis

Svar: Tack :D Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

FrökenTV, bloggen om tv och film

MUMS!!!

Svar: :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]