Veganska blåbärspannkakor

 Blåbärspannkakor till frukost är inte helt fel.
Speciellt inte dom här som är dekorerade med ett kokos snötäcke :).
 
 
 Orginalreceptet är ett recept på äppelpannkakorna som kommer från min favoritbok "Vego hela dagen".
Men som ni kanske ser så har jag har bytt ut äpplena
mot blåbär och även bytt ut vetemjölet mot kikärtsmjöl.
 
Kikärtsmjöl är väldigt proteinrikt så äter man dom här får man en stadig start på dagen ;).
 
Jag önskar er en fin helg!
 
 
Recept 
 
2 1/2 dl kikärtsmjöl
1 tsk
1 msk strösocker
1 tsk mald kanel
1 tsk vaniljsocker
3 dl havre- eller sojamjölk
2 dl blåbär (2 dl rivna äpplen i orginalreceptet)
Rapsolja till stekning
 
Gör såhär:
Blanda de torra ingredienserna och vispa ner lite mjölk i taget till smeten är slät.
Häll sedan i blåbären (frysta eller färska).
 
Stek i rapsolja. 
 
Klart :)
 
 
Mat
Blåbärspannkakor - Lättlagad vegomat - Veganska pannkakor - Vegopannkakor
Heléna

Så gott det ser ut! Jag hoppas du får en underbar helg fina Sara! Kram <3

Svar: Det var det :) Tack detsamma <3 Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

gott

Svar: :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Flisan

Mums :D

Svar: :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]