Amerikanska veganska pannkakor och djurvänlig konst

Ni vet när vissa dagar är lite extra bra.
Typ så att det värmer i hjärtat och pirrar i magen när man tänker på dom i efterhand.
Idag var en sån dag.
 
 
Som första bilden avslöjade så började dagen med pannkakor.
Eller rättare sagt "Amerikanska veganpannkakor". Ett recept från min matguru Mattias Kristiansson.
 
 
Den fortsatte sedan med soffhäng och lite söndagsläsning om äggindustrin i min
underbara onepice i fleece. Skönaste outfit ever! Älskar den!
 
 
Sedan blev det kattmys med Dino innan jag och min sambo åkte mot Norrköping för att besöka
Galleri Kronan där min favoritkonstnär Catharina Johansson Ek  ställer ut.
 
 
Som ni ser på den vänstra bilden målar Catharina helt fantastiska djurmotiv
och jag har länge velat besöka en av hennes utställningar.
 
Ni kan ju föreställa er min lycka
när jag idag fick möjligheten att boka ett av hennes verk.
 
Tavlan som jag har bokat heter "Må vi leva i fredlig frihet" men det fanns även många andra tavlor
som jag blev väldigt berörd av.
Varav några var "Och alla har rätt till sitt liv" och "Born free - not yours to hunt".
 
Utställningen pågår till den 18e februari och ni kan även se en del av hennes tavlor på hennes instagram
 
När jag åkte tillbaka till Stockholm för att äta middag med några vänner kändes det
som att jag svävade på moln.
 
Ikväll somnar jag lycklig.