Nej till pälsindustrin - Ja till fuskpäls

 
Här står jag i min fuskpäls och känner mig
 hoppfull inför framtiden.
 För just nu händer det så mycket
för djuren inom pälsindustrin.
 
- I julas utsågs fuskpälsen till årets modejulklapp.
- Gucci slutar med päls från och med 2018.
- Norge vill förbjuda pälsdjursfarmning.
 
 
 Äntligen börjar vi se ljuset i tunneln och varje seger
på vägen tycker jag ska firas!
 
Men den största segern av alla är den dag då alla
burar är fria. Och den dagen kommer inte om
vi inte fortsätter kämpa.
 
 
Så vad kan du göra?
 
1. Köp inte päls.
2. Berätta för företagen att du inte vill köpa päls.
3. Ge beröm till de företag som slutar med päls.
4. Skriv till politiker och uppmana dom att följa 
Norges exempel.
 
Nu kör vi!
 
(Handskar från Green Laces.) 
 
Djurvänligt mode - Faux Fur - Faux leather - Fuskpäls - Green Laces
Miss Baby Peaches

Det här inlägget gjorde mig SÅ glad! Ner med pälsindustrin!

Svar: Ja nu får vi se till att få ett stopp på det här! <3
Sara, 29 år Stockholm [email protected]