Drömgröt

Jag äter havregrynsgröt varje morgon.
Det är lätt att göra, håller mig mätt länge och får min kropp att fungera och må bra.
Sen är det väldigt gott också!
 
 
Igår var det lördag och för att fira att det var helg så pimpade jag min havregrynsgröt lite extra.
Jag tog det mesta som jag gillar och hade hemma.
Det blev suuupergott! 
 
Gröten innehöll:
Fiberhavregryn
Hackade daddlar
1/2 tesked vaniljpulver 
Soja- /havdryck
Rostade jordnötter, valnötter och mandlar
Torkade kokosbitar
Skivad banan
Jordnötssmör
Agavesirap
Frysta hallon
Kanel
 
Gör såhär:
Koka gröten enligt intruktionen på förpackningen och tillsätt 1 dl soja- eller havremjöl samt vaniljpulver.
Hacka sedan upp dadlarna och blanda i. 
 
Under tiden rostar du jordnötterna, valnötterna och mandlarna tills de får en fin yta.
 
När du är nöjd med konsistensen på gröten så häller du upp den i en eller flera skålar (beroende på hur många 
portioner du valt).
Lägg på en matsked jordnötssmör och dekorera med de rostade nötterna, frysta hallonen, kokosbitarna,
den skivad bananen och lite agavesirap.
 
Häll sedan över växtdrycken.
Jag skummade Oatlys iKaffe.
 
Du behöver inte använda alla ingredienserna och göra som jag men alla saker som är listade tycker jag passar
väldigt bra i havregrynsgröt så du kan välja ut några favorit och kombinera med dina favoritingredienser. 
 
Smaklig måltid och ha så kul! :) <3
 
 
Mat
Havregrynsgröt - Vegansk blogg - Vegansk frukost