Vegansk brunch hos Radisson Blu Royal Park Hotel

 Jag får ibland frågan "Vad saknar du mest sedan du blev vegan?".
En av de sakerna som finns högst upp på den listan är att kunna gå på brunch och äta utan
att känna sig begränsad.

Ni vet när man tillsammans med vänner och familj kan gå in på en härlig brunchbuffé och bara plocka av allt
och äta och dricka tills man till slut i stortsett rullar hem mätt och belåten.

Det är därför som jag med stor glädje nu äntligen kan säga att jag inte längre saknar den känslan.
För jag har hittat den igen, hos Radisson Blu Royal Park Hotel på deras "Plant Powered Brunch".

 Förra helgen blev jag bjuden på vegansk brunch hos Radisson Blu Royal Park och det var,
handen på hjärtat, en av de bästa bruncherna jag ätit
och då jämför jag även med animaliska bruncher som jag varit på.

Det fanns så otroligt mycket att välja på och ALLT var veganskt!
Hovmästaren berättade att de till och med flugit in en kock från Portugal för att undervisa köket
i vegansk matlagning.

Ostarna var några av mina absoluta favoriter.
Det fanns flera olika varianter och jag skulle helt ärligt kunna åka hit bara för att äta av dem.

 De hade till och med vegansk mozzarella. <3

 På den varma buffén hittade man allt från risotto till vårrullar, burgare och kokosbacon.

 Även veganska korvar och scrambled tofu stod på spisen.
Korvarna går inte att köpa i butik så passa på att ta av dem när ni är på Radisson.

Jag blir hungrig bara av att titta på min tallrik.
 
 När det var dags för efterrättsbuffé så stod pannkakor högst upp på önskelistan.
Självklart toppade med sojavisp och sylt.

Vad tycker ni förresten om min nya t-shirt? Snygg eller hur?! ;)
Den kommer från In The Soulshine och var en julkapp från Hans.

 På efterrättsbuffén fanns även bl.a. tranbärskaka (som ni ser på bilden), våfflor, banankaka, bullar,
blåbärspannacotta och cheesecake.

Det jag gillade mest med bakverken var att de var saftiga.
Ibland när man köper veganska bullar eller kakor kan de vara lite torra men det var inte de här.

 Blåbärspannacotta. Vackert och gott. <3

För er som inte testat Radissons Plant Powered Brunch vill jag verkligen rekommendera er att göra det.
Den serveras varje söndag och är fantastiskt god.

Hotellet är väldigt vackert så nästa gång kommer jag nog boka in en natt för att även kunna gå runt och
njuta av den fina byggnaden och miljön.

 Stort tack till Radisson Blu Royal Park Hotel för att ni bjöd mig och mina vänner
på er fantastiska veganska buffé! 

Det blir definitivt inte sista gången vi ses.
 
Plant Powered Brunch - Radisson Blu Royal Park - Vegansk brunch - Vegansk brunch STockholm