Veganska kanelbullar på Kanelbullens och Djurens dag - Bröd & Salt


Mormor älskade kanelbullar och det är något som gott i arv till mig.
Hon köpte alltid hem bullar och kakor när jag var liten, vilket gjort mig till en riktig gottegris.
Jag brukade sitta i hennes fotölj och titta på tv medans hon serverade godsaker.
När jag tänker tillbaka på det så är det helt otroligt vad hon skämde bort mig
men det har också blivit några av mina finaste barndomsminnen. 
Blir jag mormor eller farmor en dag så vill jag göra samma sak.

Idag är det Kanelbullens och Djurens dag men för mig känns det mer som Mormors dag.
Mormor gick bort för några år sedan innan jag blev vegan och ibland tänker jag på 
vad hon skulle sagt om mitt val om hon levde.
Förutom att hon gjorde mig till en gottegris så gjorde hon mig även till en stor djurvän.
Hon lärde mig namnet på olika fåglar och berättade om dem och andra djur.

Jag tror att mormor hade haft svårt att förstå till en början men jag tror även att
hon hade ansträngt sig för att hitta veganska alternativ till mig. 
Kanske hade hon också ätit mer vego nu när det finns så mycket gott som är växtbaserat.

Jag vet att mormor hade älskat de här veganska kanelbullarna som jag köpte idag på Bröd & Salt.
De är bland de godaste jag ätit och jag blev så glad över att jag hittade dem.

Idag äter jag en extra bulle för dig mormor. <3

Glad Kanelbullens och Djurens dag!

Djurens dag - Kanelbullens dag - Veganska kanelbullar
Heléna

Så fint skrivet om din mormor <3 Hon skulle säkert mumsat bullar med dig idag om hon hade funnit kvar hos dig <3 Kram <3

Svar: Tack så mycket Heléna <3 Ja det hade hon gjort :). Det var ingen dålig bulle du delade på bloggen idag, den hade hon nog inte heller haft något emot! :) Kramar
Sara, 29 år Stockholm [email protected]

Yolanda

Bröd & salt har väldigt goda veganska bullar! :D