Djurvänlig inredning från Milori

 
Jag är helt förälskad i mina nya Paisley kuddar och pläden Zig zac marin
som jag fått från den djurvänliga inredningsbutiken Milori!
 
Jag upptäckte Milori på instagram för några månader sedan och blev så lycklig över att hitta en butik
som inte sålde några saker som innehöll ull, päls, läder eller dun.
 
Karoline som är grundaren till Milori har länge varit engagerad i djurrätts- och hållbarhetsfrågor
och kände just att hon saknade djurvänlig inredning och det var så Milori startade för ca ett år sedan.
  
 
Så fina saker!
Jag vill inte vara någon annanstans på jorden just nu än i min soffan och bara njuta av mina nya kuddar,
min filt och det faktum att jag är helt ledig idag.
 
 
Hos Milori hittar du snygga kuddar som den här med härliga mönster och fina detaljer.
Jag älskar fransarna på Paisleykudden!
 
 
Om ni visste hur glad jag är över att även hitta en snygg filt som inte är gjord av ull <3
Genom att välja bort dun, läder och ull gör du också jättemycket för djuren.
 
 
Hemmagjorda veganska chokladpraliner, chai te och det senaste numret av matmagasinet Vego <3
 
 
Det dröjde inte länge innan en viss katt även tog plats under Zig zac pläden.
 
 
Dino tycker inte om att bli störd när han sover men jag kan inte låta bli att lyfta på filten lite då och då
och titta på honom när han ligger och snarkar. Han är så söt att jag smälter!
 
Hoppas ni får en fin dag och när ni shoppar på Milori använd rabattkoden VIP10 så får ni 10% rabatt <3
 
Tack Milori!
 
(Här kan du läsa mer hos Djurens Rätt om hur du kan bli en djurvänlig konsument :) 
Djurvänlig inredning - Djurvänlig konsument - Inredning online - Snygga kuddar
Amanda Jona [SPONTAN]

Låter ju som ett fantastiskt bra företag!

Svar: Det är det verkligen! Blir så glad när jag hittar företag som bryr sig om djuren <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Linda

Åh så bra!

Svar: :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Netti Starby

Åh vad mycket fint och den hemsidan måste jag kika in på! :-D Kramis

Svar: Ja gör det, dom har massor med fina saker! Hoppas att du haft en härlig nyårshelg :) Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Flisan

Fint :D

Svar: :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

annelie

paisley mönsteret är fint

Svar: Jag tycker också det :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Zyllah

Vilken urgullig kisse. Jag gör mitt bästa när det kommer till att köpa djurvänliga produkter, och främst smink eftersom att jag mest köper sånt. Att de där butikerna finns är hur bra som helst. <3

Svar: Tack :). Vad kul att höra! Ja det betyder så mycket när butiker och märken tar ställning för djuren och underlättar för oss att köpa djurvänliga produkter <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Amanda

Wow vad fint du har det!! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Amanda

Wow vad fint du har det!! :)

Svar: Tack :) <3
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Sandra*

Så mysigt du har, kuddarna var hur fina som helst även filten :D

Svar: Tack <3 Ja jag tycker jättemycket om dom (och Dino också ;). Kram
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Anita

Snygg kudde :D

Svar: <3 :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

ajlimullersandvik.blogg.se

Himla tjusigt :) Min inredning är inte så djurvänlig, men också hely okej snygg. Ull kann jag inte med, kliar ju något så förbannat dessutom >.<

Svar: Tack! :) Nej jag har heller aldrig klarat av ull :P
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Heléna

Så fina saker!!! Underbara söta Dino - säg den katt som inte vill mysa under en pläd eller filt <3 Hoppas du har haft en riktigt härlig dag fina Sara <3 Kramar <3

Svar: Tack så mycket <3 Ja det finns inget bättre än att mysa under filten :D Tack detsamma fina Heléna! Kramar
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Anonym

så fint! :D

Svar: Tack :D
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

sandra

bra tips!

Svar: Tack! :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]

Madelene

Hej!

Jag kom in på din blogg via detta inlägg när jag sökte på djurvänlig inredning. Det är ett fantastiskt initiativ att försöka ha en butik där det inte finns läder, dun eller andra material från djur, men det är inte helt sant i fallet med Milori. Anledningen till att jag skriver det är för att de faktiskt har många leverantörer de köper ifrån som i sin tur faktiskt säljer produkter med dun (elceliving), läder (broste copenhagen) och ull (classic collection). Ska man ta konceptet med djurvänligt hela vägen borde man välja helt djurvänliga leverantörer, annars stödjer man ju deras verksamhet (och valet att sälja skinn/dun/ull) indirekt. Det är inte helt lätt att veta hur det ser ut i alla försäljningsled (fabriker utomlands osv.), men den närmsta leverantören man använder sig av är inte svår att göra lite efterforskningar om. Som sagt, väldigt bra initiativ. Men det når inte hela vägen fram. Trevlig blogg!

Svar: Hej Madelene! Vad kul att du hittat till min blogg :). Då Milori inte köper in de animaliska produkterna är min uppfattning ändå att Milori är en djurvänlig butik. Genom att endast köpa leverantörernas djurvänliga varor så visar ju det dem att det finns en efterfrågan. Annars kan man ju säga samma sak om veganska restauranger som säljer vegansk mat men som köpt sina råvaror från leverantörer eller matbutiker där det även säljs kött och mjölk. Jag tror inte på att bojkotta företag utan snarare att visa dem att det finns en större efterfrågan på djurvänliga produkter. Finns det pengar att tjäna för de märken som du nämner så är jag övertygad om att de kommer att ändra linje. Så ser jag på min konsumentmakt :)
Sara, 27 år Stockholm [email protected]