Enkel och god vegofrukost

 Enkel men god frukost.
Perfekt när man vill ha en snabb men bra start på dagen.
 
 
Mina bästa recept har jag blivit inspirerad till av rätter som jag ätit ute
eller hos någon annan.
 
Jag noterar smaker och försöker efterlikna dom med egna kryddor och ingredienser.
 
Den här mackan är inspirerad av en ägg benedict som jag beställde in på café Saturnus 
för några år sedan när jag var vegetarian.
 
Det här består min kreation av:
Rostat bröd med veganskt smör från Naturli.
Hemmagjord äggfri majonnäs som jag blandat med en avokado och en nypa Kala Namak
(svart salt som ger en smak av ägg).
Toppad med babyspenat stekt i rapsolja och en pressad viktlöksklyfta.
 
Mat
Kala namak - Snabba frukostrecept - Vegan bredbart Naturli - Vegansk blogg - Vegansk frukost
Emelie

Yummie, enkelt och väldigt gött. Tack för tipset :)

Svar: Tack och varsågod! :)
Sara, 29 år Stockholm [email protected]